Tematyka realizowana w maju 2024
I. Co to jest sad? - 06.05 – 10.05
- Wiosenny sad – wyjaśnienie pojęcia; budowa drzewa oraz jego rola.
- Kwiat jabłoni - budowa kwiatu, zawiązywanie się owoców – proces zapylania kwiatów.
- Pracowite pszczółki – poznanie życia społecznego pszczół, cyklu rozwojowego;
- Co kwitnie i kto mieszka w Ogrodzie Botanicznym? - wycieczka grup.
- S, s jak sad - zapoznacie z kształtem litery i sposobem zapisu;
II . Jak powstaje książka? 13.05 - 17.05
- Historia pisma w oparciu o Czwartą Wielką Lekcję Montessori -znaczenie w procesie komunikacji; moje książki.
- Jak powstaje książka? – historyjka obrazkowa; okazywanie szacunku wobec książek.
- W księgarni i bibliotece – różnice i podobieństwa. Wyjście do biblioteki lub księgarni.
- Praca plastyczno - techniczna – stworzenie własnej książki, projektowanie zakładki, itp.
- 8 czyli osiem – zapoznanie ze znakiem graficznym cyfry; przeliczanie książek.
- 15 maja - Dzień Papieski – uroczystość przedszkolna związana z ideą pokoju na świecie.
- 15 maja – Dzień niezapominajki – historiakwiatów ukryta w legendach.
III. Co to jest łąka? 20.05 - 24.05
- Mieszkańcy łąki – „ślimak pokaż rogi” - lekcja rozwojowa o ślimaku;inne zwierzęta zamieszkujące ekosystem łąki.
- Co rośnie na łące? - rośliny łąkowe, tworzenie makiety zielnika.
- W wiosennym stawie - makieta sensoryczna stawu; cyklu rozwojowy żaby, gatunki.
- Motyle - gatunki motyli oraz ich cykl rozwojowy, budowa ciała.
- Ile kropek ma biedronka? – cykl rozwojowy, różne gatunki, tryb życia; obliczenia mat.
- Na majowej łące - twórcza aktywność plastyczna i techniczna dzieci - tworzenie kolażu.
- 23 maja - Przegląd Piosenki Wiosennej -– udział dzieci i nauczycieli.
- 9 czyli dziewięć – wprowadzenie obrazu graficznego, próby kreślenia kształtu, liczenie.
IV. Moja rodzina 27.05 - 31.05
- Dzień Rodziny – udział dzieci wraz z rodzicami w pikniku Rodzinnymw ogrodzie przedszkolnym; animacje i zabawy dla dzieci.
- Kto jest kim w rodzinie ? - drzewo genealogiczne, więzi rodzinne (emocje) i zasady.
- Moja rodzina - zawody rodziców; rozwijanie umiejętności wypowiedzi.
- Nasze mamy - próby portretowania - cechy charakterystyczne portretu.
- Upominki od serca - wykonanie upominków z okazji Dnia Rodziny.
- N, n jak nuta – poznanie znaku graficznego; tworzenie wyrazów i zdań.
- Kwiaty dla mamy – przeliczanie za pomocą kolorowych liczb; przemienność dodawania.