Nauczycielki grupy I:
Jadwiga Oskroba
Monika Zając
Grupa pracuje w godzinach: 6:00 - 16:00
e-mail grupowy: maluchy.grupa1.p4@wp.pl
Ramowy rozkład dnia grupy I
W godzinach 7:00 – 12:00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
6:00 – 7:45 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym,
czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
7:45 – 8:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
8:00 – 8:30 Śniadanie
8:30 – 9:00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:00 – 9:30 Gry i zabawy ruchowe, praca swobodna
9:30 – 10:00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne, itp.
10:00 – 10:15 Przygotowanie do drugiego śniadania
10:15 – 10:30 Drugie śniadanie
10:30 – 11:45 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, warsztaty, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu
12:00 – 12:30 Obiad
12:30 – 14:00 Odpoczynek poobiedni, (leżakowanie), kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki
14:00 – 14:30 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek
14:30 – 16:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Indywidualne kontakty z Rodzicami odbywają się po wcześniejszym uzgodnieniu.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W GRUPIE I |
||||
poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
11:15-11:30 RYTMIKA |
9:15-9:30 J.ANGIELSKI |
10:30-10:45 RYTMIKA |
11:30-11:45 ZAJĘCIA RUCHOWO-TANECZNE |
|
11:30-11:45 J.ANGIELSKI |
9:30-9:45 ZAJĘCIA RUCHOWO-TANECZNE |
|
|
|
RYTMIKA – Karolina Gut-Gzyl
J.ANGIELSKI – Katarzyna Słowik
ZAJĘCIA RUCHOWO-TANECZNE – Anna Skrzetuska
Czerwiec
TEMATYKA:
- Niby tacy sami, a jednak inni
- Wakacyjne podróże
- Lato
- Pożegnania nadszedł czas
- Projekt Las
ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE :
- kształtowanie postawy tolerancji;
- uświadamianie podobieństw między różnymi dziećmi;
- zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem;
- utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach;
- rozwijanie zainteresowań przyrodą;
- poznawanie gatunków różnych drzew;
- kształtowanie postaw ekologicznych;
- poznawanie zjawisk atmosferycznych;
- rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów tęczy;
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających narządy artykulacyjne;
- rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności;
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
- rozwijanie koncentracji uwagi;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozwijanie umiejętności wokalnych;
- doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach w zakresie możliwości dzieci;
- utrwalanie umiejętności stosowania określeń najwięcej, najmniej;
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów;
- rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej;
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania;
- rozwijanie spostrzegawczości;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie sprawności manualnych;