Tematyka na wrzesień
1. W przedszkolu (01-08.09)
- Utrwalenie znajomości i rozpoznawanie własnego znaczka w różnych miejscach.
- Poznanie układu sali, nazwanie kącików edukacyjnych.
- Poznanie umownych znaków dotyczących różnych form aktywności dziecka (kalendarz dnia, sygnał dzwoneczka, włączenie się do rozmowy poprzez położenie dłoni na ramieniu).
- Stosowanie zwrotów grzecznościowych – proszę, dziękuję, przepraszam.
- Poznanie budynku przedszkola oraz ogrodu przedszkolnego.
- Zasady grupowe – tworzenie kodeksu grupy.
- Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali i na terenie placu.
- Bloki cylindryczne – wprowadzanie pomocy sensorycznej.
- Integrowanie grupy, poznanie nowych kolegów i koleżanek,
utrwalanie imion także podczas zabaw i pląsów. Rozpoznawanie własnego imienia.
2. Wakacyjne wspomnienia (11-15.09)
- Wakacyjne skarby- gromadzenie, oglądanie i nazywanie pamiątek z wakacji.
- Podróże dalekie i bliskie – nazywanie środków transportu. Stosowanie zwrotów – blisko, daleko, bliżej, dalej.
- Nad morzem – omawianie krajobrazu i charakterystycznych elementów.
- W górach – omawianie krajobrazu górskiego, odnajdywanie na mapie Polski..
- Palcem po mapie - poznanie funkcji i wyglądu mapy Polski (fizycznej, administracyjnej, konturowej).
- 15.09 – Międzynarodowy Dzień Kropki
- Kolorowe walce – wprowadzanie pomocy sensorycznej.
3. Moja miejscowość (18-22.09)
- Miasto i wieś – poznanie różnorodności krajobrazów.
- Moja miejscowość – utrwalanie nazwy, rozpoznawanie wybranych miejsc.
- Znam swój adres – po co jest mi to potrzebne?
- Monografia cyfry 1.
- Moja droga do przedszkola – poznawanie zasad przechodzenia przez ulicę, rozpoznawanie wybranych znaków drogowych.
- Bryły geometryczne- rozpoznawanie i nazywanie wybranych podczas zabaw konstrukcyjnych.
- Figury geometryczne – poznanie i utrwalanie cech koła, kwadratu, trójkąta. Zabawy badawcze.
- Bezpieczeństwo na drodze – poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
- Numery – 112, 999, 998, 997.
- Różowa wieża – prezentacja pomocy.
- 20.09 - Dzień Przedszkolaka
4. Ja, ty i środowisko (21-29.09)
- Od stóp do głów – zajęcia edukacyjne przypominające nazwy części ciała, czytanie globalne nazw . Pląsy i zabawy ruchowe.
- Organy i ich funkcje – zapoznanie dzieci z funkcjami wybranych narządów wewnętrznych oraz nazwami lekarzy specjalistów – niwelowanie lęku.
- Nasze zmysły- Co mogę dotknąć, zobaczyć, usłyszeć, powąchać i posmakować? Jak dbać o słuch i wzrok ? Zabawy z wykorzystaniem zmysłów. Wczuwanie się w sytuację osób niewidomych, głuchych.
- Paraoczu, stóp, nóg, uszu – czyli 2. Wprowadzenie cyfry.
- Codzienna higiena – utrwalanie właściwych nawyków, nazywanie (odczytywanie wyrazów) i klasyfikowanie przedmiotów potrzebnych w utrzymaniu higieny.
- Wprowadzenie litery O, o, jak ,,oko” ,,Ola”– wyszukiwanie wyrazów z o w nagłosie, doskonalenie słuchu fonemowego i percepcji wzrokowej , kreślenie kształtu litery.
- 30.09 - Dzień Chłopaka