Tematyka na marzec
Kiedy patrzę w niebo 04.03 – 08.03
- Ziemia – błękitna planeta - poznanie cech charakterystycznych dla naszej planety; wyjaśnienie zmienności pór roku.
- Dzień i noc – dostrzeganie przemienności dnia i nocy jako następstwo ruchu obrotowego Ziemi.
- Gwiazdozbiory – poszerzenie wiedzy na temat wybranych gwiazdozbiorów, obserwacja nieba; tworzenie konstelacji;
- Księżyc – naturalny satelita Ziemi. Poznanie faz księżyca w oparciu o karty naukowe oraz zdjęcia.
- Podróże w Kosmos - najważniejsze loty kosmiczne i odkrycia; znaczenie dla człowieka, uświadomienie jego możliwości twórczych.
- R, r jak rakieta, robot – poznanie kształtu litery; eksperymenty językowe podczas układania wyrazów i zdań.
Chronimy środowiko 11.03 – 15.03
- Dbamy o Ziemię– wyjaśnienie terminu ekologia. Zachowywanie postaw proekologicznych oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan naszej planety.
- Segregujemy śmieci- wdrażanie do dbałości w najbliższym otoczeniu.
- Odnawialne i nieodnawialne źródła energii - przybliżenie pojęć, segregacja źródeł energii, zwrócenie uwagi wpływu wydobycia nieodnawialnych źródeł energii.
- W jak worek - zapoznanie z kształtem i sposobem zapisu litery, doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
- Moja Ziemia – zabawa dramowa w odgrywanie scenek rodzajowych o tematyce ekologicznej.
- Ćwiczenia gimnastyczne – kształtowanie sprawności fizycznej dzieci, rozwijanie umiejętności pracy w parach i w grupach.
Oznaki wiosny 18.03 – 22.03
- ,,W marcu jak w garncu”- wyjaśnienie przysłowia; rozbudzenie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie; eksperymentowanierytmem, głosem, wnioskowanie.
- Zjawiska atmosferyczne – poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej wiosny.
- Wiosenna garderoba – nabywanie wiedzy o konieczności ubierania się stosownie do pory roku i warunków atmosferycznych; rozmowa w oparciu o treść wiersza Chory kotek W. Grodzieńskiej.
- Wprowadzenie litery G, g jak garnek - odkrywanie zastosowania liter w codziennej aktywności, rozwijanie czynności grafomotorycznych.
- Wiosna w sztuce – obrazy, muzyka jako inspiracja do działań twórczych.
Święta Wielkanocne 25.03 – 29.03
- Wielkanocne zwyczaje - wyjaśnienie pojęcia tradycja, rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów w naszych domach, objaśnienie symboliki świąt oraz znaczenia poszczególnych dni Wielkiego Tygodnia.
- W wielkanocnym koszyczku- zapoznanie dzieci z produktami wkładanymi do koszyka wielkanocnego oraz ich symbolicznym znaczeniem.
- Pisanki, kraszanki – porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych
- Wielkanocny stół- dekorowanie i nakrywanie. Potrawy wielkanocne –poznawanie potraw oraz zasad savoir vivru; rozwijanie czynności samoobsługowych.
- 7 - wprowadzenie obrazu graficznego.