TEMATYKA CZERWIEC
Kontynenty 02 VI - 13 VI
- Dzień Dziecka –Dzień Sportu, zajęcia ruchowe, atrakcje dla dzieci, spędzenie czasu na świeżym powietrzu.
- Mieszkańcy różnych kontynentów - poprawne nazywanie;kształtowanie szacunku i tolerancji dla ludzi o odmiennym kolorze skóry i kulturze.
- Wybrane ekosystemy Europy, Azji, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Australii, Antarktydy – poznanie występujących zwierząt, roślinności, ukształtowanie terenu oraz zabytków, kultury.
- Zwierzęta świata - poprawne nazywanie zwierząt, określanie ich cech zewnętrznych, sposobu przystosowania do warunków życia, zdobywania pożywienia itp.
- Dzień pszczoły – zajęcia w plenerze, rola pszczół w życiu człowieka. Na których kontynentach mieszkają pszczoły?
- Co to jest las tropikalny? Przybliżenie cech klimatu, poznanie zwierząt i roślinności lasu tropikalnego.
- Na sawannie - poznanie cech charakterystycznych, ukształtowania terenu, zamieszkujących zwierząt na sawannie i występującej roślinności; tworzenie makiet.
- Gdzie jest pustynia? zapoznanie z wyglądem, wyszukiwanie na mapie.
- Muzyka świata - aktywne słuchanie, rozpoznawanie muzyki, zabawy ruchowe.
- Albumy tematyczne i prace plastyczne wykonane w oparciu o zdobyte wiadomości
- wg własnej inwencji i możliwości.
- Z jak … – poznanie obrazu graficznego głoski.
- 0 - zero czyli nic, zapoznanie z obrazem graficznym.
Wakacje tuż, tuż! 16 VI - 30 VI
- Barwy lata; powitanie lata - zwrócenie uwagi na piękno letniej aury, dynamikę zjawisk atmosferycznych.
- Dzień Ojca - rola taty w życiu rodziny.
- Mały turysta - przybliżenie atrakcyjnych miejsc wypoczynku wakacyjnego (góry, morze); niezbędnik turysty.
- Aktywnie wypoczywam - rozwijanie postaw aktywnego odpoczynku w okresie wakacyjnym oraz dbałości o przyrodę.
- Bezpieczne wakacje - przypomnienie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997.
- Lubię eksperymentować - wykonywanie dowolnych prostych doświadczeń. Co pływa, co tonie? Wędrująca woda. Jak zrobić lody? itp. obserwowanie, wyciąganie wniosków.
- Inspirowanie do podejmowania aktywności plastycznej w oparciuo zdobywane wiadomości i umiejętności.
- H jak hamak– poznanie obrazu graficznego głoskiposzukiwanie słów i przedmiotów, próby pisania z użyciem ruchomego alfabetu.
- Wakacyjne marzenia – praca plastyczna nawiązująca do tematyki wakacji.