Nauczyciele grupy II: Aleksandra Paradowska, Katarzyna Przybysz,
Katarzyna Szalast - urlop
Pomoc nauczyciela: Beata Mika
Nasza grupa liczy 20 dzieci - 9 dziewczynek i 11 chłopców. Od początku września staramy się rozwijać samodzielność dzieci. Staramy się, aby zdobywały one wiedzę, wychowanie, umiejętności przyczyniające się do optymalnego rozwoju. Kładziemy nacisk na wartości społeczne, kształtowanie postawy empatii wobec osób słabszych, potrzebujących, niepełnosprawnych oraz zwierząt.
Oddział pracuje w godzinach: 7.00 - 16.00
Ramowy rozkład dnia grupy II
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w ZESPOLE PRZEDSZKOLI NR 2 w ŚWIDNIKU
7:00 – 7:45 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym,
czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
7:45 – 8:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
8:00 – 8:30 Śniadanie
8:30 – 9:00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe( Montessori) realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:00 – 9:30 Gry i zabawy ruchowe, praca swobodna( Montessori)
9:30 – 10:00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
10:00 – 10:15 Przygotowanie do drugiego śniadania
10:15 – 10:30 Drugie śniadanie
10:30 – 11:45 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, warsztaty, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu
12:00 – 12:30 Obiad
12:30 – 12:45 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki
12:45 – 14:30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne, itp.
14:30 – 15:00 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek
15:00 – 16:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań ( praca wolna Montessori), zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
Konsultacje indywidualne odbywać się będą po wcześniejszym uzgodnieniu terminu spotkania.
W godzinach od 8.00-13.00 bezpłatna realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Zajęcia dodatkowe w naszym oddziale:
Rymika prowadzona przez Panią Karolinę Gut-Gzyl odbywa się w środy i czwartki.
Zajęcia taneczne prowadzone przez Pania Annę Skrzetuską - prowadzone są w poniedziałki i środy.
Język angielski prowadzony przez Joannę Łuczko- odbywa się w poniedziałki i wtorki.
CZERWIEC 2025
TEMATYKA:
1. Egzotyczne kraje
2. Obserwacje przyrody
3. Wesołe wakacje
4. Sporty letnie
Zagadnienia dydaktyczno- wychowawcze:
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań gimnastycznych i ruchowych
• ćwiczenie małej motoryki podczas zabaw graficznych, manipulacyjnych i plastycznych
• kształtowanie empatii w stosunku do innych ludzi
• rozbudzanie w dzieciach ciekawości poznawczej i chęci poznawania otaczającego świata
• utrwalenie umiejętności wskazywania na mapie i globusie położenia Polski
• rozwijanie ciekawości poznawczej oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność naszej planety
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
• rozbudzanie zainteresowania światem przyrody i zachęcanie do troski o środowisko
• zapoznanie z oznakami nadchodzącego lata
• zachęcanie do obserwowania letniej przyrody i budzenie ciekawości poznawczej
• budowanie radosnej atmosfery w oczekiwaniu na nadejście wakacji
• poznawanie strategii w radzeniu sobie z trudnymi emocjami
• zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, na podstawie utworów literackich, ilustracji
• doskonalenie percepcji i pamięci wzrokowej
• rozwijanie umiejętności panowanie nad swoimi emocjami podczas gier i zabaw z elementami współzawodnictwa
• rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania poprawnych kontaktów z innymi dziećmi i dorosłymi
• kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej
• przypomnienie i utrwalenie poznanych liter
• rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab