Nauczyciele grupy II: Aleksandra Paradowska, Katarzyna Przybysz,
Katarzyna Szalast - urlop
Pomoc nauczyciela: Beata Mika
Nasza grupa liczy 20 dzieci - 9 dziewczynek i 11 chłopców. Od początku września staramy się rozwijać samodzielność dzieci. Staramy się, aby zdobywały one wiedzę, wychowanie, umiejętności przyczyniające się do optymalnego rozwoju. Kładziemy nacisk na wartości społeczne, kształtowanie postawy empatii wobec osób słabszych, potrzebujących, niepełnosprawnych oraz zwierząt.
Oddział pracuje w godzinach: 7.00 - 16.00
Ramowy rozkład dnia grupy II
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w ZESPOLE PRZEDSZKOLI NR 2 w ŚWIDNIKU
7:00 – 7:45 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym,
czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
7:45 – 8:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
8:00 – 8:30 Śniadanie
8:30 – 9:00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe( Montessori) realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:00 – 9:30 Gry i zabawy ruchowe, praca swobodna( Montessori)
9:30 – 10:00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
10:00 – 10:15 Przygotowanie do drugiego śniadania
10:15 – 10:30 Drugie śniadanie
10:30 – 11:45 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, warsztaty, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu
12:00 – 12:30 Obiad
12:30 – 12:45 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki
12:45 – 14:30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne, itp.
14:30 – 15:00 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek
15:00 – 16:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań ( praca wolna Montessori), zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
Konsultacje indywidualne odbywać się będą po wcześniejszym uzgodnieniu terminu spotkania.
W godzinach od 8.00-13.00 bezpłatna realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Zajęcia dodatkowe w naszym oddziale:
Rymika prowadzona przez Panią Karolinę Gut-Gzyl odbywa się w środy i czwartki.
Zajęcia taneczne prowadzone przez Pania Annę Skrzetuską - prowadzone są w poniedziałki i środy.
Język angielski prowadzony przez Joannę Łuczko- odbywa się w poniedziałki i wtorki.
Tematyka realizowana w lutym
1. Karnawałowe zabawy.
2. Zimowa wyprawa.
3. Nasza Wisła.
4. Co to jest sztuka?
Zagadnienia dydaktyczno- wychowawcze:
• rozwijanie sprawności motorycznej poprzez udział w zabawach gimnastycznych i ruchowych
•budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
•zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
• rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
• tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów
• rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
• kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
• rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne
• rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
• zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
• tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów
• stwarzanie okazji do przebywania na świeżym powietrzu i budowania odporności organizmu
•sprawności manualnej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w działaniach gimnastycznych i ruchowych
• rozwijanie sprawności oraz koordynacji ruchowej
•kształtowanie postaw patriotycznych
•poznanie fizycznej mapy Polski
• poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami
• zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice
• rozwijanie słownictwa
• rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy kreatywne i rozwijające wyobraźnię