Informacje o grupie
W grupie znajduje się 23 dzieci - 13 chłopców i 10 dziewczynek.
Nauczyciele grupy I: Anna Guz, Magdalena Samborska
Oddział pracuje w godzinach: 6:00-16:00
Grupa I, do której uczęszczają dzieci sześcioletnie pracuje metodą Friedricha Froebla, którą nauczyciele mgr. Anna Guz i mgr. Magdalena Samborska wprowadzają i pracują od 2015 roku.
W grupie do różnorakich działań wykorzystujemy dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. Najbardziej ujmująca jest właśnie ich prostota. Jednak te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), kształci procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.
Ramowy rozkład dnia grupy I:
Grupa pracuje w godzinach 6:00-16:00
W godzinach 8:00 – 13 :00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Zajęcia dodatkowe:
poniedziałek | wtorek |
środa |
czwartek | piątek | |
język angielski Joanna Łuczko |
10:45-11:00 | 9:30-9:45 | |||
rytmika Karolina Gut - Gzyl |
11:00-11:15 | 10:00-10:15 | |||
zajęcia taneczno-ruchowe Anna Skrzetuska |
11:30-11:45 | 10:45-11:00 | |||
religia
|
|||||
|
WRZESIEŃ
Tematyka:
1. W przedszkolu.
2. Nasze przedszkole.
3. Moja droga do przedszkola.
4. Jesień w parku i w lesie.
Zadania do wykonania:
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego.
- zapamiętanie swojego znaczka w szatni iłazience,
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce
- utrwalenie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka.określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;
- poznawanie nazw części ciała.
- rozwijanie umiejętności tworzenia koła.rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką;
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur,