Informacje o grupie
W grupie znajduje się 23 dzieci - 13 chłopców i 10 dziewczynek.
Nauczyciele grupy I: Anna Guz, Magdalena Samborska
Oddział pracuje w godzinach: 6:00-16:00
Grupa I, do której uczęszczają dzieci sześcioletnie pracuje metodą Friedricha Froebla, którą nauczyciele mgr. Anna Guz i mgr. Magdalena Samborska wprowadzają i pracują od 2015 roku.
W grupie do różnorakich działań wykorzystujemy dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. Najbardziej ujmująca jest właśnie ich prostota. Jednak te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), kształci procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.
Ramowy rozkład dnia grupy I:
Grupa pracuje w godzinach 6:00-16:00
W godzinach 8:00 – 13 :00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Zajęcia dodatkowe:
poniedziałek | wtorek |
środa |
czwartek | piątek | |
język angielski Joanna Łuczko |
10:45-11:00 | 9:30-9:45 | |||
rytmika Karolina Gut - Gzyl |
11:00-11:15 | 10:00-10:15 | |||
zajęcia taneczno-ruchowe Anna Skrzetuska |
11:30-11:45 | 10:45-11:00 | |||
religia
|
|||||
|
Grudzień:
1. Odwiedziny Mikołaja.
2. Zima jest coraz bliżej.
3. Magia świąt.
4. Nasze ulubione zabawki.
Zadania do wykonania:
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
- maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku;
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni;
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie;
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu;
- wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
- wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek;