Informacje o grupie
W grupie znajduje się 23 dzieci - 13 chłopców i 10 dziewczynek.
Nauczyciele grupy I: Anna Guz, Magdalena Samborska
Oddział pracuje w godzinach: 6:00-16:00
Grupa I, do której uczęszczają dzieci sześcioletnie pracuje metodą Friedricha Froebla, którą nauczyciele mgr. Anna Guz i mgr. Magdalena Samborska wprowadzają i pracują od 2015 roku.
W grupie do różnorakich działań wykorzystujemy dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. Najbardziej ujmująca jest właśnie ich prostota. Jednak te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), kształci procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.
Ramowy rozkład dnia grupy I:
Grupa pracuje w godzinach 6:00-16:00
W godzinach 8:00 – 13 :00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Zajęcia dodatkowe:
poniedziałek | wtorek |
środa |
czwartek | piątek | |
język angielski Joanna Łuczko |
10:45-11:00 | 9:30-9:45 | |||
rytmika Karolina Gut - Gzyl |
11:00-11:15 | 10:00-10:15 | |||
zajęcia taneczno-ruchowe Monika Zając |
10;30- 10;45 | 10:45-11:00 | |||
religia
|
|||||
|
LUTY
1. Baśnie, bajki, bajeczki.
2. Zabawy na śniegu.
3. Tajemnice kosmosu.
4. W dziecięcym laboratorium.
Zadania dydaktyczne:
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- rozwijanie umiejętności odróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3
- rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- rozwijanie zainteresowania tematyką dotyczącą kosmosu.
- rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
- rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi,
- wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne;