Informacje o grupie
W grupie znajduje się 23 dzieci - 13 chłopców i 10 dziewczynek.
Nauczyciele grupy I: Anna Guz, Magdalena Samborska
Oddział pracuje w godzinach: 6:00-16:00
Grupa I, do której uczęszczają dzieci sześcioletnie pracuje metodą Friedricha Froebla, którą nauczyciele mgr. Anna Guz i mgr. Magdalena Samborska wprowadzają i pracują od 2015 roku.
W grupie do różnorakich działań wykorzystujemy dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. Najbardziej ujmująca jest właśnie ich prostota. Jednak te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), kształci procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.
Ramowy rozkład dnia grupy I:
Grupa pracuje w godzinach 6:00-16:00
W godzinach 8:00 – 13 :00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Zajęcia dodatkowe:
poniedziałek | wtorek |
środa |
czwartek | piątek | |
język angielski Joanna Łuczko |
10:45-11:00 | 9:30-9:45 | |||
rytmika Karolina Gut - Gzyl |
11:00-11:15 | 10:00-10:15 | |||
zajęcia taneczno-ruchowe Monika Zając |
10;30- 10;45 | 10:45-11:00 | |||
religia
|
|||||
|
Czerwiec:
1. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
2. Lato, lato, lato czeka.
3. Wkrótce wakacje.
4. Zwiedzamy świat.
Zadania dydaktyczne:
- wypowiadanie się zdaniami na określony temat,
- stosowanie pojęcia rówieśnicy w codziennych sytuacjach,
- reagowanie na hasło słowne włączeniem się do tworzonego koła,
- przeliczanie w poznanym zakresie,
- tworzenie zbiorów ze względu na kolor,
- samodzielne wykonywanie podstawowych czynności higienicznych,
- zabawa z innymi dziećmi,
- oglądanie zdjęć przedstawiających dzieci z różnych stron świata i to, co lubią; wypowiadanie się na ich temat,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
- rysowanie linii po śladach,
- budowanie z klocków,
- sprzątanie swojego miejsca pracy,
- szukanie szarf w określonych kolorach i zakładanie ich przez jedno ramię,
- rozpoznawanie i nazywanie cech, po których można poznać, że nadeszło lato,
- wykonywanie poleceń podczas zabaw przy muzyce,
- wykonywanie masażyków na plecach kolegi z pary zgodnie z wierszykiem,
- reagowanie na dźwięki wysokie i dźwięki niskie ustalonym ruchem
- kończenie zdania rozpoczętego przez N.,
- zauważanie, że inna osoba może potrzebować naszego wsparcia; doświadczanie emocji współczucia, nabywanie doświadczeń związanych ze współczuciem – emocją budującą relacje międzyludzkie,
- poznanie wybranych środków transportu,
- poruszanie się w ustawieniu w rzędzie;