Informacje o grupie
W grupie znajduje się 23 dzieci - 13 chłopców i 10 dziewczynek.
Nauczyciele grupy I: Anna Guz, Magdalena Samborska
Oddział pracuje w godzinach: 6:00-16:00
Grupa I, do której uczęszczają dzieci sześcioletnie pracuje metodą Friedricha Froebla, którą nauczyciele mgr. Anna Guz i mgr. Magdalena Samborska wprowadzają i pracują od 2015 roku.
W grupie do różnorakich działań wykorzystujemy dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. Najbardziej ujmująca jest właśnie ich prostota. Jednak te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), kształci procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.
Ramowy rozkład dnia grupy I:
Grupa pracuje w godzinach 6:00-16:00
W godzinach 8:00 – 13 :00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Zajęcia dodatkowe:
poniedziałek | wtorek |
środa |
czwartek | piątek | |
język angielski Joanna Łuczko |
10:45-11:00 | 9:30-9:45 | |||
rytmika Karolina Gut - Gzyl |
11:00-11:15 | 10:00-10:15 | |||
zajęcia taneczno-ruchowe Anna Skrzetuska |
11:30-11:45 | 10:45-11:00 | |||
religia
|
|||||
|
Październik
1. Jesień w sadzie, w ogrodzie.
2. Zwierzęta jesienią.
3. Moja rodzina i mój dom.
4. Domowi ulubieńcy.
Zadania do wykonania:
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, owoców i warzyw za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania;
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
- pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeż, wiewiórka, bocian), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają);
- podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak ma na imię tata;
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek;
- wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny;
- określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś);
- różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;