Tematyka realizowana w czerwcu :
Kontynenty 02 VI - 13 VI
-
Dzień Dziecka –Dzień Sportu, zajęcia ruchowe, atrakcje dla dzieci, spędzenie czasu na świeżym powietrzu.
-
Mieszkańcy różnych kontynentów - poprawne nazywanie;kształtowanie szacunku i tolerancji dla ludzi o odmiennym kolorze skóry i kulturze.
-
Wybrane ekosystemy Europy, Azji, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Australii, Antarktydy – poznanie występujących zwierząt, roślinności, ukształtowanie terenu oraz zabytków, kultury.
-
Zwierzęta świata - poprawne nazywanie zwierząt, określanie ich cech zewnętrznych, sposobu przystosowania do warunków życia, zdobywania pożywienia itp.
-
Dzień pszczoły – zajęcia w plenerze, rola pszczół w życiu człowieka. Na których kontynentach mieszkają pszczoły?
-
Co to jest las tropikalny? Przybliżenie cech klimatu, poznanie zwierząt i roślinności lasu tropikalnego.
-
Na sawannie - poznanie cech charakterystycznych, ukształtowania terenu, zamieszkujących zwierząt na sawannie i występującej roślinności; tworzenie makiet.
-
Gdzie jest pustynia? zapoznanie z wyglądem, wyszukiwanie na mapie.
-
Muzyka świata - aktywne słuchanie, rozpoznawanie muzyki, zabawy ruchowe.
-
Albumy tematyczne i prace plastyczne wykonane w oparciu o zdobyte wiadomości
-
wg własnej inwencji i możliwości.
-
Z jak … – poznanie obrazu graficznego głoski.
-
0 - zero czyli nic, zapoznanie z obrazem graficznym.
Wakacje tuż, tuż! 16 VI - 30 VI
-
Barwy lata; powitanie lata - zwrócenie uwagi na piękno letniej aury, dynamikę zjawisk atmosferycznych.
-
Dzień Patrona – uroczystość w ogrodzie przedszkolnym.
-
Dzień Ojca - rola taty w życiu rodziny.
-
Mały turysta - przybliżenie atrakcyjnych miejsc wypoczynku wakacyjnego (góry, morze); niezbędnik turysty.
-
Aktywnie wypoczywam - rozwijanie postaw aktywnego odpoczynku w okresie wakacyjnym oraz dbałości o przyrodę.
-
Bezpieczne wakacje - przypomnienie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997.
-
Lubię eksperymentować - wykonywanie dowolnych prostych doświadczeń. Co pływa, co tonie? Wędrująca woda. Jak zrobić lody? itp. obserwowanie, wyciąganie wniosków.
-
Inspirowanie do podejmowania aktywności plastycznej w oparciuo zdobywane wiadomości i umiejętności.
-
H jak hamak– poznanie obrazu graficznego głoskiposzukiwanie słów i przedmiotów, próby pisania z użyciem ruchomego alfabetu.
-
Wakacyjne marzenia – praca plastyczna nawiązująca do tematyki wakacji.
PRACA Z MATERIAŁEM MONTESSORI
Edukacja sensoryczna:
-
Brązowe schody
-
Kolorowe walce
-
Różowa wieża
-
Czerwone patyki
-
Butelki zapachowe
-
Kolorowe ornamenty
-
Bloki cylindryczne
-
Trójkąty konstrukcyjne
-
Gabinet geometryczna
-
Niebieskie bryły
Edukacja językowa:
-
Analiza sylabowa i głoskowa wyrazów; Ćwiczenia słuchowe i wzrokowe
-
Szorstkie litery, litery pisane z liniaturą; wprowadzenie H,h, Z,z.
-
Pomoce do kreślenia kształtów liter, np. piasek sensoryczny
-
Alfabet ruchomy; Wyrazy do globalnego czytania
-
Woreczki literowe
-
Karty pracy do ćwiczeń grafomotorycznych
-
Farma – pomoc językowa
Edukacja matematyczna
-
T acka demonstracyjna i złoty materiał
-
Liczby do tworzenia dat i dużych liczb; Tablice Seguina
-
Szorstkie cyfry
-
Wrzeciona
-
Kolorowe paciorki
-
Cyfry i żetony
-
Paskowa tablica dodawania i tablica dodawania
-
Tablica setki
E dukacja kosmiczna:
-
mapa kontynentów i świata – atlasy
-
zabytki na świecie – figurki , zdjęcia
-
globusy
-
karty pracy do tematów
-
układanka – stroje regionalne
-
karty – pary – stroje ze świata
-
Puzzle zoologiczne
-
Figurki zwierząt
-
Tropy zwierząt - kart
-
Listwowy kalendarz
-
Koło pór roku
-
Różne typy kalendarzy
-
Kalendarz pogody
Praktyczne życie:
-
przenoszenie talerzy
-
samoobsługa przy posiłku
-
wykonywanie czynności higienicznych
-
nakrywanie do stołu
-
składanie serwetek
-
układanie małych elementów na figurach czarnych
-
rozkładanie kocy w ogrodzie przedszkolnym
Edukacja muzyczna:
Dzwonki melodyczne
-
Instrumenty perkusyjne