Tematyka realizowana w maju :
I. Wiosenny sad. 05.05 - 09.05
-
Wiosenny sad – wyjaśnienie pojęcia, obserwowanie oraz porównywanie drzew w porze kwitnienia i tworzenia się owoców. Zapoznanie z budową drzewa.
- Majowy sad– wykorzystanie tematu sadu do rozwijania twórczej aktywności plastycznej i technicznej dzieci
-
S, s jak sad - zapoznacie z kształtem litery i sposobem zapisu;
-
8 maja - Przegląd Piosenki Wiosennej - udział w uroczystość przedszkolnej
-
Święto patrona - uroczyste obchody rocznicy nadania imienia placówce.
II. Jak powstaje książka? 12.05 – 16.05
-
Historia rozwoju pisma w oparciu o Czwartą Wielką Lekcję Montessori
-
Jak powstaje książka? – rozmowa na temat procesu powstawania książki z wykorzystaniem historyjki obrazkowej.
-
W księgarni i bibliotece – rozróżnianie miejsc związanych z książką. Wyjście do biblioteki lub księgarni.
- Praca plastyczno – techniczna – wykorzystanie tematu książki do rozwijania twórczej aktywności plastycznej i technicznej dzieci.
-
8 czyli osiem- wprowadzenie obrazu graficznego, próby kreślenia kształtu. Liczenie w zakresie 8 z wykorzystaniem dostępnych liczmanów.
-
15 maja - Dzień Papieski – uroczystość przedszkolna
-
15 maja – Dzień niezapominajki
III. Na majowej łące . 19.05 – 23.05
-
Kto mieszka na łące? - poznanie nazw i wyglądu wybranych zwierząt zamieszkujących ekosystem łąki.
-
Co rośnie na łące? – poznanie nazw i wyglądu roślin łąkowych.
-
W wiosennym stawie - tworzenie makiety sensorycznej stawu na łące, ukazanie cyklu rozwojowego żaby, jej budowy oraz zaprezentowanie dzieciom różnych gatunków żab Motyle - lekcja rozwojowa z zakresu edukacji kosmicznej, poznanie wyglądu wybranych gatunków motyli dziennych i nocnych oraz ich cyklu rozwojowego i budowy ciała
-
Ile kropek ma biedronka? – zapoznanie z cyklem rozwojowym biedronki, różne gatunki, tryb życia; obliczenia matematyczne; zwrócenie uwagi na symetrię wyglądu.
-
Na majowej łące - wykorzystanie tematu łąki do rozwijania twórczej aktywności plastycznej i technicznej dzieci
-
Święto patrona - uroczyste obchody rocznicy nadania imienia placówce.
IV. Moja Rodzina 26.05 - 30.05
-
Kto jest kim w rodzinie ? - wykonanie drzewa genealogicznego rodzin; poznanie funkcji różnych członków rodziny.
-
Moja rodzina - zachęcanie dzieci do opowiadania o swojej rodzinie , roli poszczególnych osób w domu i spędzania z nimi czasu, zawodów wykonywanych przez rodziców, emocjach związanych z rodziną,
-
Nasze mamy - próby portretowania mamy - ukazanie cech charakterystycznych dla portretu, rozwijanie swobodnej ekspresji plastycznej
-
Upominki od serca - wykonanie upominków z okazji Dnia Rodziny - aktywność plastyczno - techniczna
-
N, n jak nuta – poznanie znaku graficznego; tworzenie wyrazów i zdań; nauka piosenki dla rodziców
-
Kwiaty dla mamy - zajęcia matematyczne z wykorzystaniem kolorowych liczb, utrwalenie cyfr
-
29 maja -Dzień pszczoły - spotkanie z pszczelarzami , warsztaty w ogrodzie przedszkolnym.