Tematyka realizowana w maju 2023
I. Wiosenny sad 02.05 - 05.05
Wiosenny sad – wyjaśnienie pojęcia; budowa drzewa oraz jego rola.
Kwiat jabłoni - budowa kwiatu, zawiązywanie się owoców – proces zapylania kwiatów.
Pracowite pszczółki – poznanie życia społecznego pszczół, cyklu rozwojowego;
II. Praca rolnika - 08.05 - 12.05
Dzień z życia rolnika – cykl pracy w kontekście 4 pór roku;
czynności przyporządkowane porom dnia; wartość pracy rolnika.
Maszyny w gospodarstwie – nazywanie, sposoby ich wykorzystywania.
Uprawy na polu: zboża - rodzaje, rośliny włókniste, oleiste, okopowe.
Od ziarenka do bochenka - poznanie procesu powstawania chleba.
Od buraka do lizaka – kształtowanie postaw prozdrowotnych.
Y, y – tworzenie liczby mnogiej wyrazów jak lody, koty.
III. Co to jest łąka - 15.05 - 19.05.
Mieszkańcy łąki – „ślimak pokaż rogi” - zwierzęta zamieszkujące ekosystem łąki.
Co rośnie na łące? - rośliny łąkowe – 15 maja - Dzień niezapominajki;
W wiosennym stawie - makieta sensoryczna stawu; cyklu rozwojowy żaby, gatunki.
Motyle - gatunki motyli oraz ich cykl rozwojowy, budowa ciała.
Ile kropek ma biedronka? – cykl rozwojowy, różne gatunki, tryb życia; obliczenia mat.
Ł jak łapa - zapoznacie z kształtem i sposobem zapisu;
Na majowej łące - twórcza aktywność plastyczna i techniczna dzieci - tworzenie kolażu.
Przegląd Piosenki Wiosennej - 19 maja – udział dzieci i nauczycieli
IV. Moja rodzina 22.05 - 26.05
Kto jest kim w rodzinie ? - drzewo genealogiczne, więzi rodzinne (emocje) i zasady.
Moja rodzina - zawody rodziców; spotkanie z rodzicem.
Nasze mamy - próby portretowania - cechy charakterystyczne portretu.
Upominki od serca - wykonanie upominku z okazji Dnia Mamy.
N, n jak nuta – poznanie znaku graficznego; tworzenie wyrazów i zdań.
Kwiaty dla mamy – przeliczanie za pomocą kolorowych liczb; przemienność dodawania.
V. Jak powstaje książka? 29.05 – 02.06
Historia pisma w oparciu o Czwartą Wielką Lekcję Montessori -
znaczenie w procesie komunikacji; moje książki.
Jak powstaje książka? – historyjka obrazkowa; okazywanie szacunku wobec książek.
W księgarni i bibliotece – różnice i podobieństwa. Wyjście do biblioteki lub księgarni.
Praca plastyczno - techniczna – stworzenie własnej książki, projektowanie zakładki, itp.
9 czyli dziewięć – zapoznanie ze znakiem graficznym cyfry, porównywanie z 6.
Dzień Dziecka - uczczenie święta; kształtowanie umiejętności dbania o swoje prawa; wybrane zapisy w Konstytucji RP, Deklaracji Praw Dziecka, działania UNICEF.