TEMATYKA - CZERWIEC 2022
Kontynenty 06 VI - 17 VI 2 tyg.
Mieszkańcy różnych kontynentów - nazywanie;kształtowanie szacunku i tolerancji dla ludzi o odmiennym kolorze skóry i kulturze.
Wybrane ekosystemy Europy, Azji, Afryki, Ameryki Pn., Ameryki Pd, Australii, Antarktydy - poznanie występujących zwierząt, roślinności, ukształtowania terenu oraz zabytków, kultury.
Zwierzęta świata - cechy zewnętrzne, tryb życia.
Co to jest las tropikalny? Cechy klimatu, zwierzęta i roślinność.
Na sawannie - ukształtowanie terenu, zwierzęta i roślinność sawanny.
Gdzie jest pustynia? zapoznanie z wyglądem, wyszukiwanie na mapie.
Machu Picchu – kultura i zabytki na kontynentach; zainteresowania podróżnicze.
Muzyka świata - aktywne słuchanie; rozpoznawanie muzyki.
Dzień pszczoły – zajęcia w plenerze przygotowane przez nauczycieli gr. M3 - A. Skrzetuska, E. Guz ; rola pszczół w życiu człowieka
0 czyli nic – utrwalenie znaku, rozumienie pojęcia matematycznego.
Barwy lata 20 VI – 24 VI
Dzień Patrona – uroczyste odsłonięcie rzeźby Kaprala Niedźwiedzia Wojtka w ogrodzie przedszkolnym; inscenizacja „Lekcja historii” A. Bryk oraz Międzyprzedszkolny Konkurs Plastyczny „Mój Miś” - E. Guz.
Szlakiem Wojtka – zabawy plenerowe, związane z misiem – bohaterem; animacje.
Dzień Ojca - rola taty w życiu rodziny; upominki dla taty.
Barwy lata - piękno letniej aury, dynamika zjawisk atmosferycznych.
Lubię eksperymentować – doświadczenia, obserwowanie, wnioski; Sensoryczne pory roku.
H, h jak hamak – poznanie znaku graficznego litery;
W stylu retro - zakończenie roku szkolnego w plenerze z rodzicami. Przedstawienie „Sztajerek” we współpracy z „Maciejowa Kapela”.
Już wakacje ! 27 VI - 30 VI
Mały turysta – atrakcyjne miejsca wypoczynku wakacyjnego (góry, morze); niezbędnik turysty.
Aktywnie wypoczywam - rozwijanie postaw aktywnego odpoczynku w okresie wakacyjnym oraz dbałości o przyrodę.
Bezpieczne wakacje - przypomnienie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997; bezpiecznekorzystanie z zabaw wakacyjnych.
Dwuznaki: dz jak dzwon, sz jak szafa, cz jak czas, ch jak chmura, rz jak rzeka
poszukiwanie słów i przedmiotów, pisanie, zabawy logopedyczne.
Dodawanie w pamięci i na pomocach Montessori.