Główny cel zajęć korekcyjno-kompensacyjnych to pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności i umożliwienie mu prawidłowego funkcjonowania w grupie oraz osiągania pozytywnych wyników w nauce. Ważne jest, aby każde zajęcia zapewniły dzieciom materiał do myślenia i mówienia oraz stworzyły możliwości do ćwiczeń ruchowych oraz pozwoliły na odniesienie sukcesu.
Stosowane metody:
- metody aktywizujące
- elementy metody Marii Montessori
- elementy Sensoplastyki ®
- elementy metody integracji sensorycznej
Podczas zajęć dzieci mają możliwość rozijania obszarów rozwojowych wymagających wsparcia, mogą między innymi doskonalić sprawność manualną i grafomotorykę, usprawniac koordynację wzrokowo - ruchową i funkcje wzrokowe, ćwiczyć orientację czasowo - przestrzenną, funkcje słuchową oraz doskonalić pamięć i koncentrację uwagi. Wszystkie te działania dzieci podejmują w małej grupie oraz przyjaznej atmosferze, która buduje pozytywną motywację do dalszej nauki. Główną formą nauki jest tu nauka przez zabawę wspierana materiałami Marii Montessori.
prowdzący : Aleksandra Paradowska