Programy realizowane w grupie:
1. Program wychowania przedszkolnego MAC
2. "Zabawa z literaturą dziecięcą" - Krystyna Ochalik
Konsultacje indywidualne z rodzicami:
Zapraszamy Państwa na konsultacje indywidualne (po wcześniejszym uzgodnieniu).
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 4 W ŚWIDNIKU
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
7:30 - 8:00 schodzenie się dzieci do grupy - czynności samoobsługowe, swobodne działania dzieci, praca z pomocami dydaktycznymi
8:00 - 8:30 śniadanie - przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.
8.30 - 10:00 zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową - lekcja ciszy, lekcja rozwojowa przygotowanie do nauki czytania i pisania, zajęcia muzyczne, zajęcia plastyczne, praca własna z pomocami dydaktycznymi
10:00 - 12:00 praca indywidualna w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, gry i zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, praca własna z pomocami dydaktycznymi
12:00 – 12:30 obiad (przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów)
12:30 – 12:45 Odpoczynek poobiedni (słuchanie muzyki relaksacyjnej, cztanie kśiążek)
12:45 - 14:00 zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne, urodziny dzieci zabawy wyzwalające aktywność własną dzieci, zajęcia dodatkowe
14:00 -14:30 podwieczorek ( przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, czynności samoobsługowe)
14:30 - 15:30 zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca twórcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
|
Zajęcia realizowane w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej:
Zajęcia muzyczne \"Zefirki\" - prowadząca Karolina Gut-Gzyl
... : g ....
....: g ....
Zajęcia logopedyczne - prowadząca Agnieszka Gupta
... : ...
.... : ....
Zajęcia dodatkowe dla całej grupy:
Język Angielski - prowadząca Agniszka Tkaczyk-Mróz
środa - 11:45 - 12:15
czwartek - 12:15 - 12:45
Religia - prowadząca Siostra Miriam
poniedziałek 11:45 - 12:15
piątek: 10:15 - 10:45
Rytmika - prowadzący Karolina Gut-Gzyl
wtorek: 13:00 - 13:30
Zajęcia muzyczno-taneczne- prowadząca Katarzyna Pasieczna
poniedziałek - 11:15 - 11:45
Tematyka realizowana we wrześniu
Wrzesień 2025
Tematyka:
1. Niby tacy sami, a jednak inni
2. Lato, lato czeka
3. Podróż po Afryce
4. Pożegnania nadszedł czas
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze:
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania zagadek,
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej,
- Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- Kształtowanie orientacji przestrzennej,
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- Rozwijanie umiejętności wyodrębniania rytmu z podanej sekwencji elementów,
- Budzenie zainteresowania literatura dziecięcą,
- Kształtowanie prawidłowej postawy,
- Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,
- Rozwijanie aktywności poznawczej,
- Rozwijanie percepcji wzrokowej,
- Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności,
- Doskonalenie rozumienia matematycznego,
- Dzielenie słów na sylaby i głoski,
- Rozwijanie orientacji względem własnego ciała oraz na płaszczyźnie,
- Utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych,
- Poznanie dzieci z różnych stron świata,
- Wskazywanie Dnia Dziecka w kalendarzu,
- Kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych,
- Rozumienie konieczności niesienia pomocy osobom niepełnosprawnym,
- Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
- Wymienianie cech dobrego przyjaciela,
- Utrwalanie poznanych figur geometrycznych i ich cechy,
- Utrwalanie nazw kontynentów i wskazywanie ich na globusie, w tym Afryki,
- Eksperymentowanie, tworzenie nowych kolorów.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych,
- Rozpoznawanie miejsc letniego wypoczynku,
- Opowiadanie, gdzie chciałoby pojechać na wakacje,
- Poznanie historii powstania bursztynu oraz sposobów jego wykorzystania,
- Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
- Doskonalenie umiejętności łączenia części w całość,
- Nauka robienia lemoniady,
- Wymienianie cech charakterystycznych dla lata,
- Utrwalanie numerów alarmowych,
- Rozpoznawanie i nazywanie egzotycznych zwierząt oraz owoców,
- Poznanie afrykańskich instrumentów oraz taniec w rytm takiej muzyki,
- Wyjaśnianie pojęcia rękodzieło,
- Rozwijanie świadomości rozstania z przedszkolem oraz przemijającego czasu.