Konsultacje indywidualne z rodzicami:
Zapraszamy Państwa na konsultacje indywidualne (po wcześniejszym uzgodnieniu).
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 4 W ŚWIDNIKU
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
7:00 - 8:00 schodzenie się dzieci do grupy - czynności samoobsługowe, swobodne działania dzieci, praca z pomocami dydaktycznymi
8:00 - 8:30 śniadanie - przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.
8.30 - 10:00 zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową - lekcja ciszy, lekcja rozwojowa przygotowanie do nauki czytania i pisania, zajęcia muzyczne, zajęcia plastyczne, praca własna z pomocami dydaktycznymi
10:00 - 12:00 praca indywidualna w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, gry i zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, praca własna z pomocami dydaktycznymi
12:00 – 12:30 obiad (przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów)
12:30 – 12:45 Odpoczynek poobiedni (słuchanie muzyki relaksacyjnej, cztanie kśiążek)
12:45 - 14:00 zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne, urodziny dzieci zabawy wyzwalające aktywność własną dzieci, zajęcia dodatkowe
14:00 -14:30 podwieczorek ( przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, czynności samoobsługowe)
14:30 - 15:30 zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca twórcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
|
Zajęcia realizowane w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej:
Zajęcia muzyczne \"Zefirki\" - prowadząca Anna Bryk
środa: 10:30 -11:15
czwartek: 10:30 - 11:15
Zajęcia logopedyczne - prowadząca Agnieszka Gupta
poniedziałek: 12:30 - 13:15
wtorek: 9:30 - 10:15
Zajęcia dodatkowe dla całej grupy:
Język Angielski - prowadząca Joanna Łuczko
wtorek - 10:00 - 10:30
piątek - 10:45 - 11:15
Religia - prowadząca Anna Prus
poniedziałek 9:30 - 10:00
środa: 13:00 - 13:30
Rytmika - prowadzący Karolina Gut-Gzyl
czwartek 12:00 - 12:30
Zajęcia muzyczno-taneczne- prowadząca Anna Skrzetuska
piątek - 11:15 - 11:45
WRZESIEŃ 2024
TEMATYKA:
1. Idzie jesień... przez las, park.
2. Idzie jesień... do zwierząt.
3. Skąd mamy te produkty?
4. Idzie jesień... z deszczem.
5.
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze:
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego,
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej,
- Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- Poszerzenie wiadomości o Polsce,
- Doskonalenie umiejętności tworzenia kodu,
- Kształtowanie orientacji przestrzennej,
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- Uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłów,
- Budzenie zainteresowania literatura dziecięcą,
- Kształtowanie prawidłowej postawy,
- Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów o prostej budowie fonetycznej,
- Rozwijanie aktywności poznawczej,
- Rozwijanie percepcji wzrokowej,
- Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności,
- Wzbogacanie wiedzy na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt,
- Poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących w życiu zwierząt przed zimą,
- Rozpoznawanie i nazywanie liter : o, a, m, e - drukowane, pisane, małe i wielkie.
- Dzielenie słów na sylaby i głoski,
- Rozpoznawanie cyfr: 1, 2, 3, 4,
- Liczenie w dostępnym dla dziecka zakresie,
- Rozpoznawanie i nazywanie owoców egzotycznych,
- Łączenie elementów realistycznych i fikcyjnych,
- Rozwijanie oriemtacji względem własnego ciała oraz na płaszczyżnie,
- Rozwijanie prawidłowych nawyków żywieniowych,
- Układanie historyjek obrazkowych zgodnie z kolejnością zdarzeń,
- Dostrzeganie zależności przyczynowo-skutkowych między działaniem a uzyskanym efektem,
- Nazywamie kierunków: prawa, lewa, góra, dół,
- Nazywanie i rozumienie znaczeń symboli,
- Poznawanie pracy wykonywanej w określonych zawodach,
- Utrwala prawidłową artykulację poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych,
- Zapoznanie z figurą geometryczną - prostokątem,
- Utrwalanie nazw liczebników porządkowych,
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.