Konsultacje indywidualne z rodzicami:
Zapraszamy Państwa na konsultacje indywidualne (po wcześniejszym uzgodnieniu).
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 4 W ŚWIDNIKU
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
7:00 - 8:00 schodzenie się dzieci do grupy - czynności samoobsługowe, swobodne działania dzieci, praca z pomocami dydaktycznymi
8:00 - 8:30 śniadanie - przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.
8.30 - 10:00 zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową - lekcja ciszy, lekcja rozwojowa przygotowanie do nauki czytania i pisania, zajęcia muzyczne, zajęcia plastyczne, praca własna z pomocami dydaktycznymi
10:00 - 12:00 praca indywidualna w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, gry i zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, praca własna z pomocami dydaktycznymi
12:00 – 12:30 obiad (przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów)
12:30 – 12:45 Odpoczynek poobiedni (słuchanie muzyki relaksacyjnej, cztanie kśiążek)
12:45 - 14:00 zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne, urodziny dzieci zabawy wyzwalające aktywność własną dzieci, zajęcia dodatkowe
14:00 -14:30 podwieczorek ( przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, czynności samoobsługowe)
14:30 - 15:30 zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca twórcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
|
Zajęcia realizowane w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej:
Zajęcia muzyczne \"Zefirki\" - prowadząca Anna Bryk
środa: 10:30 -11:15
czwartek: 10:30 - 11:15
Zajęcia logopedyczne - prowadząca Agnieszka Gupta
poniedziałek: 12:30 - 13:15
wtorek: 9:30 - 10:15
Zajęcia dodatkowe dla całej grupy:
Język Angielski - prowadząca Joanna Łuczko
wtorek - 10:00 - 10:30
piątek - 10:45 - 11:15
Religia - prowadząca Anna Prus
poniedziałek 9:30 - 10:00
środa: 13:00 - 13:30
Rytmika - prowadzący Karolina Gut-Gzyl
czwartek 12:00 - 12:30
Zajęcia muzyczno-taneczne- prowadząca Anna Skrzetuska
piątek - 11:15 - 11:45
GRUDZIEŃ 2024
Tematyka:
1. Jak wyglądał świat przed milionami lat?
2. Idzie zima ze śniegiem
3. Idą święta
4. Opowieści świąteczne
5. Planeta fantazja
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze:
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- Rozwijanie słuchu fonematycznego,
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej,
- Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych,
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- Wzbogacenie wiedzy na temat czasów prehistorycznych
- Kształtowanie orientacji przestrzennej,
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- Budzenie zainteresowania literatura dziecięcą,
- Kształtowanie prawidłowej postawy,
- Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów o prostej budowie fonetycznej,
- Rozwijanie aktywności poznawczej,
- Utrwalanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo,
- Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności,
- Pozyskiwanie wiedzy na temat pracy górnika,
- Poznawanie właściwości fizycznych węgla,
- Zapoznanie z tradycją wręczania prezentów 6 grudnia,
- Budzenie zainteresowania literami,
- Dzielenie słów na sylaby i głoski,
- Ustalenie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych,
- Liczenie w dostępnym dla dziecka zakresie,
- Rozwijanie orientacji względem własnego ciała oraz na płaszczyźnie,
- Badanie i określanie właściwości fizycznych śniegu,
- Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- Nazywanie dni tygodnia, dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni tygodnia,
- Rozwijanie wrażliwości zmysłów,
- Poznawanie i utrwalanie nazw tradycyjnych potraw wigilijnych,
- Rozpoznawanie i nazywanie liter : l, L, y, Y, r, R, - drukowane, pisane, małe i wielkie.
- Rozpoznawanie cyfr: 7
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.