Plan dnia, który zostanie zaprezentowany poniżej ma służyć dziecku w celu zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji. Sprzyja to budowaniu wewnętrznego spokoju niezbędnego do rozwoju w duchu harmonii, szacunku do pracy i indywidualności swojej i innych osób przebywających w grupie.
|
7.00-8.00 |
schodzenie się dzieci do grupy - przywitanie się z dzieckiem przez podanie ręki, czynności samoobsługowe – przygotowanie otoczenia, podlewanie kwiatów, praca indywidualna pod opieką nauczyciela, praca materiałem Montessori, zabawy w kącikach zainteresowań, przygotowanie do posiłku |
|
8.00-8.30 |
śniadanie (czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych) |
|
8.30-9.30 |
lekcja ciszy, zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, omawianą tematyką oraz potrzebami dzieci – lekcja rozwojowa oraz praca z materiałem Montessori |
|
9.30-10.00 |
zajęcia programowe, zajęcia indywidualne wspomagające rozwój dziecka, gry i zabawy ruchowe, swobodna praca z materiałem rozwojowym |
|
10.00-10.30 |
posiłek - II śniadanie (przygotowanie otoczenia, czynności higieniczne, samoobsługowe) |
|
10.30-12.00 |
zajęcia dodatkowe (koncerty, warsztaty), gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, przyrodnicze itp., zabawy dowolne, działania twórcze poprzez kontakt ze sztuką (zajęcia plastyczne, muzyczne, taneczne) |
|
12.00-12.40 |
obiad - zupa + II danie (czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych) |
|
12.40-13.00 |
lekcja ciszy, odpoczynek (słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek terapeutycznych, lektura) |
|
13.00-14.00 |
zabawa, praca z materiałem Montessori, urodziny dzieci, gry i zabawy ruchowe na powietrzu, prace w ogródku grupowym, praca indywidualna zgodnie z potrzebami dzieci |
|
14.00-14.30 |
podwieczorek (czynności higieniczne i samoobsługowe) |
|
14.30-17.00 |
zabawy indywidualne pod opieką nauczyciela, swobodne działania dzieci, praca wyrównawcza i indywidualna, popołudniowa herbatka z rodzicami, rozchodzenie się do domów |




