Tematyka na czerwiec
Kontynenty 06-17.06 2 tyg.
q Mieszkańcy różnych kontynentów - nazywanie;kształtowanie szacunku i tolerancji dla ludzi o odmiennym kolorze skóry i kulturze.
q WYBRANE EKOSYSTEMY EUROPY, AZJI, AFRYKI, AMERYKI PN.,
AMERYKI AUSTRALII, ANTARKTYDY - POZNANIE WYSTĘPUJĄCYCH
ZWIERZĄT, ROŚLINNOŚCI, UKSZTAŁTOWANIA TERENU ORAZ
ZABYTKÓW, KULTURY:
q Zwierzęta świata - cechy zewnętrzne, tryb życia.
q Co to jest las tropikalny? Cechy klimatu, zwierzęta i roślinność.
q Na sawannie - ukształtowanie terenu, zwierzęta i roślinność sawanny.
q Gdzie jest pustynia? zapoznanie z wyglądem, wyszukiwanie na mapie.
q Machu Picchu – kultura i zabytki na kontynentach; zainteresowania podróżnicze.
q Muzyka świata - aktywne słuchanie; rozpoznawanie muzyki.
q Dzień pszczoły – zajęcia w plenerze przygotowane przez nauczycielki, rola pszczół w życiu człowieka.
Barwy lata 20–24.06
q Dzień Patrona – uroczyste odsłonięcie rzeźby Kaprala Niedźwiedzia Wojtka
w ogrodzie przedszkolnym; inscenizacja „Lekcja historii” oraz
Międzyprzedszkolny Konkurs Plastyczny „Mój Miś”.
q Szlakiem Wojtka – zabawy plenerowe, związane z misiem – bohaterem; animacje.
q Dzień Ojca - rola taty w życiu rodziny; upominki dla taty.
q Barwy lata - piękno letniej aury, dynamika zjawisk atmosferycznych.
q Lubię eksperymentować – doświadczenia, obserwowanie, wnioski.
q H, h jak hamak – poznanie znaku graficznego litery;
Już wakacje ! 27- 30.06
q Mały turysta – atrakcyjne miejsca wypoczynku wakacyjnego (góry, morze); niezbędnik turysty.
q Aktywnie wypoczywam - rozwijanie postaw aktywnego odpoczynku w okresie wakacyjnym oraz dbałości o przyrodę.
q Bezpieczne wakacje - przypomnienie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997;
bezpiecznekorzystanie z zabaw wakacyjnych.
q W Owadolandii - zakończenie roku szkolnego w plenerze z rodzicami.
q Dwuznaki: dz jak dzwon, sz jak szafa, cz jak czas, ch jak chmura, rz jak rzeka
poszukiwanie słów i przedmiotów, pisanie, zabawy logopedyczne.
q Dodawanie w pamięci i na pomocach Montessori.
q 0 czyli nic – utrwalenie znaku, rozumienie pojęcia matematycznego.