Tematyka na kwiecień
Pracowita wiosna 01.04 – 05.04
- Porządki w ogrodzie – nazywanie wykonywanych prac oraz narzędzi potrzebnychmwiosną w ogrodzie; poszerzenie słownika czynnego dzieci. Czytanie globalne wyrazów.
- Czego roślina potrzebuje do wzrostu? – przybliżenie zagadnień dotyczących warunków wzrostu roślin (odpowiednie światło, woda, temperatura, podłoże). Przygotowanie stanowisk, w których brakuje jednego z czynników. Obserwowanie zmian i zapisywanie ich za pomocą piktogramów.
- Ogródek na parapecie – założenie hodowli roślin w kąciku przyrodniczym: posianie nasion, porównanie wyglądu, pielęgnacja, obserwacja wzrostu.
- W poszukiwaniu wiosennych symetrii – efekt odbicia i symetrii, dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów i na zdjęciach zwierząt, rozwijanie umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego.
- Zazieleniło się - wiosenne kolory – eksperymentowanie; pozyskiwanie zielonego koloru; układanie odcieni zieleni z kolorowych tabliczek.
Wszystko rośnie 08.04 – 12.04
- Pierwsze wiosenne kwiaty - poznanie nazw i wyglądu – wdrażanie do poszanowania środowiska naturalnego. Tworzenie zbiorów wg 1, 2 i 3 cech (wielkość, rodzaj, kolor).
- Powracają ptaki – trasy powrotu z wykorzystaniem mapy świata; zakładanie gniazd – dostrzeganie przyrodniczego otoczenia, rozumienie zachowań zwierząt.
- Bocian zwiastunem wiosny –informacje o trybie życia, gatunki, ciekawostki.
- Cebule i cebulki - posadzenie, pielęgnacja, obserwacja wzrostu - rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
- Wprowadzenie litery C, c jak cebula, Celina - odkrywanie zastosowania liter w codziennej aktywności.
Zwierzęta na wiejskim podwórku 15.04 – 19.04
- Zwierzęta na farmie - przypomnienie nazw zwierząt. Pojęcie rzeczownika w oparciu o pomoc ,,Farma”.
- Po co hodujemy krowy i co to jest nabiał? Wdrażanie do zdrowego odżywiania. Rozpoznawanie i nazywanie produktów.
- Zwierzęta i ich młode – poszerzenie wiadomości dzieci na temat się zwierząt i ich potomstwa; wzbogacenie słownika czynnego.
- Wprowadzenie litery J, j jak jajko, Jan. Układanie zdań z podanym wyrazem.
- Od jajka do kury – poznanie cyklu rozwojowego ptaka; porównywanie jaj ptaków i gadów.
Praca rolnika 22.04 – 26.04
- Dzień z życia rolnika – poznanie cyklu pracy w kontekście 4 pór roku oraz czynności przyporządkowanych porom dnia.
- Maszyny w gospodarstwie – nazywanie, sposoby ich wykorzystywania.
- Uprawy na polu: poznanie różnych rodzajów zbóż, roślin włóknistych, oleistych, okopowych i ich znaczenia w życiu człowieka. Budowa rośliny – porównywanie liści.
- Od ziarenka do bochenka - poznanie procesu powstawania chleba.
- Od buraka do lizaka – poznanie procesu powstawania cukru w oparciu o historyjkę obrazkową; kształtowanie postaw prozdrowotnych.
- Wprowadzenie litery Ł, ł jak łopata - odkrywanie zastosowania liter w codziennej aktywności, rozwijanie czynności grafomotorycznych.
Kto ty jesteś? 29.04 - 03.05
- Jestem Polką, jestem Polakiem... - kształtowanie przynależności do lokalnej społeczności i narodu. Określanie miejsca Polski na mapie Europy, objaśnienie pojęć: Unia Europejska i NATO.
- Symbole narodowe - utrwalenie wiadomości na temat symboli narodowych: godło, flaga, hymn.
- Mazurek Dąbrowskiego - śpiewanie hymnu narodowego. Przyjmowanie godnej postawy.
- Banknoty i monety - klasyfikowanie przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru.