Tematyka na maj
1. Wiosenny sad (02 - 05 V)
- Wiosenny sad – wyjaśnienie pojęcia; budowa drzewa oraz jego rola.
- Kwiat jabłoni - budowa kwiatu, zawiązywanie się owoców – proces zapylania kwiatów.
- Pracowite pszczółki – poznanie życia społecznego pszczół, cyklu rozwojowego.
2. Praca rolnika (08 - 12 V)
- Dzień z życia rolnika – cykl pracy w kontekście 4 pór roku; czynności przyporządkowane porom dnia; wartość pracy rolnika.
- Maszyny w gospodarstwie – nazywanie, sposoby ich wykorzystywania.
- Uprawy na polu: zboża - rodzaje, rośliny włókniste, oleiste, okopowe.
- Od ziarenka do bochenka - poznanie procesu powstawania chleba.
- Od buraka do lizaka – kształtowanie postaw prozdrowotnych.
- Y, y – tworzenie liczby mnogiej wyrazów jak lody, koty.
3. Co to jest łąka (15 - 19 V)
- Mieszkańcy łąki – „ślimak pokaż rogi” - zwierzęta zamieszkujące ekosystem łąki.
- Co rośnie na łące? - rośliny łąkowe – 15 maja - Dzień niezapominajki.
- W wiosennym stawie - makieta sensoryczna stawu; cyklu rozwojowy żaby, gatunki.
- Motyle - gatunki motyli oraz ich cykl rozwojowy, budowa ciała.
- Ile kropek ma biedronka? – cykl rozwojowy, różne gatunki, tryb życia; obliczenia mat.
- Ł jak łapa - zapoznacie z kształtem i sposobem zapisu.
- Na majowej łące - twórcza aktywność plastyczna i techniczna dzieci - tworzenie kolażu.
- Przegląd Piosenki Wiosennej - udział dzieci i nauczycieli.
4. Moja rodzina (22 - 26 IV)
- Kto jest kim w rodzinie? - drzewo genealogiczne, więzi rodzinne (emocje) i zasady.
- Moja rodzina - zawody rodziców. Kim zostanę w przyszłości?
- Nasze mamy - próby portretowania - cechy charakterystyczne portretu.
- Upominki od serca - wykonanie upominku z okazji Dnia Mamy.
- M, m jak mama, T, t jak tata – poznanie znaku graficznego; tworzenie wyrazów i zdań.
- Kwiaty dla mamy – przeliczanie za pomocą kolorowych liczb; przemienność dodawania.
5. Jak powstaje książka (29 V - 02 VI)
- Historia pisma w oparciu o Czwartą Wielką Lekcję Montessori - znaczenie w procesie komunikacji; moje książki.
- Jak powstaje książka? – historyjka obrazkowa; okazywanie szacunku wobec książek.
- W księgarni i bibliotece – różnice i podobieństwa. Wyjście do biblioteki lub księgarni.
- Praca plastyczno - techniczna – stworzenie własnej książki, projektowanie zakładki, itp.
- 9 czyli dziewięć – zapoznanie ze znakiem graficznym cyfry, porównywanie z 6.
- Dzień Dziecka - uczczenie święta; kształtowanie umiejętności dbania o swoje prawa; wybrane zapisy w Konstytucji RP, Deklaracji Praw Dziecka, działania UNICEF.