Nauczycielki grupy II:
Jadwiga Oskroba
Monika Zając
Grupa pracuje w godzinach: 7:00 - 17:00
e-mail grupowy: maluchy.grupa1.p4@wp.pl
Ramowy rozkład dnia grupy II
W godzinach 8:00 – 13:00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
7:00 – 7:45 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
7:45 – 8:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
8:00 – 8:30 Śniadanie
8:30 – 9:00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:00 – 9:30 Gry i zabawy ruchowe, praca swobodna
9:30 – 10:00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne, itp.
10:00 – 10:15 Przygotowanie do drugiego śniadania
10:15 – 10:30 Drugie śniadanie
10:30 – 11:45 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, warsztaty, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu
12:00 – 12:30 Obiad
12:30 – 14:00 Odpoczynek poobiedni, (leżakowanie), kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki
14:00 – 14:30 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek
14:30 – 17:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Indywidualne kontakty z Rodzicami odbywają się po wcześniejszym uzgodnieniu.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W GRUPIE II |
||||
poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
1o:15-10:30 RYTMIKA |
11:00-11:15 J.ANGIELSKI |
11:30-11:45 RYTMIKA |
10:30-10:45 J.ANGIELSKI |
11:30-11:45 ZAJĘCIA RUCHOWO-TANECZNE |
|
|
11:45-12:00 ZAJĘCIA RUCHOWO-TANECZNE |
|
|
RYTMIKA – Karolina Gut-Gzyl
J.ANGIELSKI – Katarzyna Szalast
ZAJĘCIA RUCHOWO-TANECZNE – Anna Skrzetuska
MAJ
Tematyka:
1. Moja ojczyzna
2. Moja miejscowość, mój region
3. Łąka w maju
4. Święto rodziny
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze:
- kształtowanie przynależności narodowej,
- poznawanie tradycji związanej z obchodzeniem świąt państwowych,
- utrwalanie nazw i wyglądu symboli narodowych,
- utrwalanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy,
- zapoznanie z legendą o Syrence,
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,
- przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- rozwijanie koncentracji uwagi;
- rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania,
- rozwijanie umiejętności wokalnych;
- rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej;
- poznawanie cech charakterystycznych dla wsi i miasta,
- rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz sprawności artykulacyjnej,
- poznawanie nazw kwiatów i zwierząt - mieszkańców łąki,
- rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyrodą,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej,
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
- grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
- przybliżanie dzieciom dóbr polskiej kultury,
- wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych,
- uświadamianie ważnej roli rodziców w życiu diecka,
- zachęcanie do przygotowania niespodzianek dla rodziców,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.