Informacje o grupie
W grupie znajduje się 25 dzieci 12 chłopców i 13 dziewczynek.
Nauczyciele grupy I: Anna Guz, Magdalena Samborska
Oddział pracuje w godzinach: 6.30 - 16.30
Grupa II, do której uczęszczają dzieci czteroletnie pracuje metodą Friedricha Froebla, którą nauczyciele mgr. Anna Guz i mgr. Magdalena Samborska wprowadzają i pracują od 2015 roku.
W grupie do różnorakich działań wykorzystujemy dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. Najbardziej ujmująca jest właśnie ich prostota. Jednak te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), kształci procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.
Ramowy rozkład dnia grupy II dzieci czteroletnie
Grupa pracuje w godzinach 6:30 – 16:30
W godzinach 7:00 – 12 :00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Zajęcia dodatkowe:
poniedziałek | wtorek |
środa |
czwartek | piątek | |
język angielski Katarzyna Słowik |
11:15 - 11:30 | 10:00 - 10:15 | |||
rytmika Karolina Gut - Gzyl |
11:30 - 11:45 | 9:30 - 9:45 | |||
zajęcia taneczno-ruchowe Anna Skrzetuska |
9:45 - 10:00 | 11:15 - 11:30 |
Czerwiec
Tematyka:
1. Lato – czas zabawy.
2. Kolorowe lato.
3. Żegnamy przedszkole.
4. Do widzenia.
Zadania do wykonania:
- Poznanie określeń związanych z położeniem różnych przedmiotów w przestrzeni; rozwijanie orientacji w przestrzeni, zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wykonywania zadań.
- Poznanie wyglądu i nazw wybranych letnich kwiatów; wzbogacanie wiedzy przyrodniczej; rozwijanie motoryki małej; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas prac plastycznych.
- Poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki, rozwijanie zainteresowania otaczającym światem; rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania.
- Poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół; uwrażliwianie na konieczność dbania o środowisko naturalne a w szczególności o pszczoły.
- Poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem; zachęcanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw.
- Poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora oraz poznanie zasad bezpiecznej zabawy nad morzem i wodą – rozwijanie myslenia przyczynowo – skutkowego.
- Poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” oraz znaczenia „mieć zaufanie” na podstawie wybranej literatury.