Informacje o grupie
W grupie znajduje się 25 dzieci 12 chłopców i 13 dziewczynek.
Nauczyciele grupy III: Anna Guz, Magdalena Samborska
Oddział pracuje w godzinach: 6.30 - 16.30
Grupa III, do której uczęszczają dzieci czteroletnie pracuje metodą Friedricha Froebla, którą nauczyciele mgr. Anna Guz i mgr. Magdalena Samborska wprowadzają i pracują od 2015 roku.
W grupie do różnorakich działań wykorzystujemy dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. Najbardziej ujmująca jest właśnie ich prostota. Jednak te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), kształci procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.
Ramowy rozkład dnia grupy III dzieci czteroletnie
Grupa pracuje w godzinach 6:30 – 16:30
W godzinach 8:00 – 13 :00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Zajęcia dodatkowe:
poniedziałek | wtorek |
środa |
czwartek | piątek | |
język angielski Katarzyna Słowik |
11:15 - 11:45 | 10:00-10:30 | |||
rytmika Karolina Gut - Gzyl |
11:45-12:15 | ||||
zajęcia taneczno-ruchowe Anna Skrzetuska |
10:00-10:30 | ||||
religia s. Konstancja |
10:30 - 11:00 |
Kwiecień
Tematyka:
- Święta, święta, biją dzwony.
- Wiosna na podwórku.
- Z kulturą za pan brat.
- Jestem kulturalny.
.
Zadania do wykonania:
-
kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości związanych ze świętami; operowanie pojęciami związanymi z Wielkanocą
- utrwalanie pojęć związanych z klasyfikacją i segregacją; operowanie nazwami figur geometrycznych;
- kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu; poznanie zawodu rolnika;
- poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną, nazywanie zwierząt gospodarskich, klasyfikowanie według rodzaju zwierząt i liczby; kształtowanie umiejętności przeliczania,
- kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej; nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym;
- poznanie nowych pojęć: kultura masowa, kultura materialna, kultura fizyczna, kultura ludowa; czytanie globalne wyrazów: proszę, dziękuję, przepraszam
- wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły; poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy; poznanie pojęć związanych z muzeum: eksponat, wystawa;
- kształtowanie postawy proekologicznej, poznanie pojęć: ekologia, ekokultura, klasyfikowanie, segregowanie odpadów zgodnie z zasadami.