Informacje o grupie
W grupie znajduje się 24 dzieci - 15 chłopców i 9 dziewczynek.
Nauczyciele grupy II: Anna Guz, Magdalena Samborska
Oddział pracuje w godzinach: 7:00-16:30
Grupa II, do której uczęszczają dzieci czteroletnie pracuje metodą Friedricha Froebla, którą nauczyciele mgr. Anna Guz i mgr. Magdalena Samborska wprowadzają i pracują od 2015 roku.
W grupie do różnorakich działań wykorzystujemy dary freblowskie – drewniane klocki o różnych kształtach i kolorach w prostych drewnianych pudełeczkach, tak różne od zabawek, które dostępne są dzieciom na co dzień. Najbardziej ujmująca jest właśnie ich prostota. Jednak te proste klocki dają nieskończenie wiele możliwości ich wykorzystania sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Realizując zajęcia z wykorzystaniem darów freblowskich rozwijamy szereg umiejętności u dzieci, takich jak: sprawność manualna, wyobraźnia przestrzenna, myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalna, pojęcia matematyczne (figury geometryczne, zbiory, liczby naturalne), kształci procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach kształtuje u dzieci kompetencje społeczne, umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów.
Ramowy rozkład dnia grupy II:
Grupa pracuje w godzinach 7:00-16:30
W godzinach 8:00 – 13 :00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DZIECI DO GODZINY 800 .
Zajęcia dodatkowe:
| poniedziałek | wtorek |
środa |
czwartek | piątek | |
|
zajecia taneczno - ruchowe Katarzyna Pasieczna |
11;00-11;15 | 11;30-11;45 | |||
|
rytmika Karolina Gut - Gzyl |
11:45-12;00 | 11;00-11;15 | |||
|
język angielski Agnieszka Tkaczyk - Mróz |
11;30-11;45 | 11;15-11;30 | |||
|
religia
|
|||||
|
|
Październik
Tematyka:
1. Kody jesieni.
2. W krainie emocji i uczuć.
3. W krainie zdrowia.
4. Wśród zwirząt.
Zadania:
-
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu,
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
- dostrzeganie podobieństw między przedmiotami ze względu na ich wspólne położenie w przestrzeni,
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- liczenie palców, przedmiotów itp. rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,
- rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku,
- pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają.
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
- podporządkowywanie się dorosłym dbającym o higienę zmysłów dziecka (np. kontroli wzroku, słuchu, ściszanie głosu na prośbę osoby dorosłej),
- spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie wody, kompotów, soków, (ograniczenie napojów gazowanych),




