KLIKNIJ NA ZDJECIE, ABY ZOBACZYĆ GALERIE ZDJĘĆ GRUPY IV
Nauczyciele grupy IV: Katarzyna Przybysz, Agnieszka Tkaczyk-Mróz
Pomoc nauczyciela: Katarzyna Kurek
Nasza grupa liczy 25 dzieci 9 dziewczynek i 16 chłopców. Od początku września staramy się rozwijać zainteresowania czytelnicze poprzez realizację programu "W świecie Zuzi - książka uczy, bawi, wychwouje" oraz wartości patriotyczne wykonując zadania z projektu "Szkoła Pamięta". Staramy się, aby dzieci uczęszczające do naszej grupy zdobywały wiedzę, wychowanie, umiejętności przyczyniające się do optymalnego rozwoju. Kładziemy nacisk na wartości społeczne, kształtowanie postawy empatii wobec osób słabszych, potrzebujących, niepełnosprawnych oraz zwierząt.
Oddział pracuje w godzinach: 7.00 - 16.00
Ramowy rozkład dnia grupy IV
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w ZESPOLE PRZEDSZKOLI NR 2 w ŚWIDNIKU
6:00 – 7:45 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym,
czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
7:45 – 8:00 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
8:00 – 8:30 Śniadanie
8:30 – 9:00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe( Montessori) realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:00 – 9:30 Gry i zabawy ruchowe, praca swobodna( Montessori)
9:30 – 10:00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
10:00 – 10:15 Przygotowanie do drugiego śniadania
10:15 – 10:30 Drugie śniadanie
10:30 – 11:45 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, warsztaty, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu
12:00 – 12:30 Obiad
12:30 – 12:45 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki
12:45 – 14:30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne, itp.
14:30 – 15:00 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek
15:00 – 17:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań ( praca wolna Montessori), zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
Konsultacje indywidualne odbywać się będą po wcześniejszym uzgodnieniu terminu spotkania.
W godzinach od 7.00-12.00 bezpłatna realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Zajęcia dodatkowe w naszym oddziale:
Rymika prowadzona przez Panią Karolinę Gut-Gzyl odbywa się w każdy wtorek.
Język angielski prowadzony przez Katarzynę Szalast- odbywa się w poniedziałki i czwartki.
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Rok szkolny 2022/2023
Maj
Tematyka:
1. Polska- nasz kraj.
2. Mali odkrywcy.
3. Nasze ulubione książki.
4. Mama jest najważniejsza.
Cele:
Obszar fizyczny
• kształtowanie sprawności w zakresie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej
• wdrażanie do tworzenia własnych układów ruchowych
• doskonalenie umiejętności prawidłowego napięcia mięśni dłoni pozwalającego na wykonanie pracy manualnej
• rozwijanie umiejętności kreślenia znaków literopodobnych, symboli i nowo poznanych cyfr i liter
• wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, kolorowania i pisania
• rozwijanie różnorodnej aktywności dziecka
Obszar społeczny
• kształtowanie postaw aktywnego odbiorcy sztuki muzycznej
• budowanie świadomości, że obcowanie ze sztuką jest wartościowe i może sprawiać przyjemność
• rozwijanie zdolności do zaangażowanego współuczestnictwa w realizacji zadań podejmowanych w parach, zespole lub z całą grupą
• wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach publicznych
• wdrażanie do przejawiania troski o estetykę i czystość otoczenia
• kształtowanie postawy samodzielności – przygotowywanie materiałów do pracy i organizowanie miejsca pracy
• kształtowanie umiejętności współdziałania, traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych członków grupy
• budowanie poczucia wartości, pewności siebie i odpowiedzialności
• wdrażanie do wyrażania siebie w indywidualny i oryginalny sposób (działalność artystyczna)
• budowanie świadomości, że obcowanie ze sztuką jest wartościowe i może sprawiać przyjemność, wywoływać radość oraz inne emocje
Obszar emocjonalny
• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką
• rozwijanie umiejętności wyrażania emocji związanych ze słuchaniem i tworzeniem muzyki
• budowanie motywacji do podejmowania działań inspirowanych muzyką
• wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć podczas tworzenia i oglądania dzieł sztuki
• rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do takich sfer aktywności człowieka jak muzyka, ruch i plastyka
• odczuwanie dumy i zadowolenia z tworzenia i prezentowania swojej twórczości
Obszar poznawczy
• doskonalenie umiejętności różnicowania dźwięków, odtwarzania układu dźwięków na podstawie rytmu graficznego
• wdrażanie do słuchania muzyki klasycznej i rozrywkowej
• utrwalanie umiejętności przeliczania i dodawania w zakresie 10 (na liczmanach)
• rozwijanie umiejętności zapisywania liczb za pomocą cyfr, kropek lub innych symboli
• doskonalenie umiejętności tworzenia wyrazów z określonych liter
• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
• kształtowanie zdolności do:
– analizowania spostrzeżeń wzrokowych dotyczących wybranego obiektu
– dostrzegania niuansów kolorystycznych, zróżnicowanych kształtów
– podejmowania próby odtworzenia kolorów, kształtów, wzorów w pracy rysunkowej, malarskiej, rzeźbie
• rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów na określony temat (tj. planowanie zabaw, zajęć, pracy, podejmowanie działań, postępowanie w sytuacjach problemowych)
• doskonalenie umiejętności wymiany zdań, argumentowania swoich wypowiedzi na miarę możliwości własnego wieku, uważnego słuchania partnera, utrzymywania kontaktu wzrokowego w czasie rozmowy
• doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej
• rozwijanie zdolności do zauważania subtelnych różnic między przedmiotami, kształtami, wzorami (w tym literami)
• doskonalenie umiejętności stosowania w praktyce znaków matematycznych „<”, „>”, „=”
• doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
Wychowawcy:
Katarzyna Przybysz
Agnieszka Tkaczyk-Mróz